top of page

איך לבחור חברה לניקוי ספות ולהישאר בחיים?

עודכן: 26 באוג׳ 2023

ניקוי ספות הפך להיות מוצר צריכה בסיסי בכל בית, כאשר אחת לחצי שנה- שנה אנו זקוקים לריענון של הספות המהוות את המרכז השוקק של כל בית. המקום בו אנו נפגשים- הורים, ילדים ובעלי חיים, אוכלים, שותים ומזיעים...

ובכן, לצורך כך, עלינו לגייס חברת ניקיון קבועה שנוכל לסמוך על מקצועיות העובדים שלה ולהשתמש בשירותיה לאורך זמן מבלי לחפש שוב ושוב בכל פעם מחדש.

ריכזתי פה את כל המידע שצריך כדי למצוא את ספק הניקיון שלכם ולקבל שירות איכותי ובמחיר סביר.


אך קודם לכן, קצת רקע על ענף ניקוי הספות בישראל.

למעשה, תחום ניקוי הריפודים הגיע לישראל מארה"ב שם עבדו ישראלים רבים בשנות ה-80 וה-90 בתחום הזה, והביאו אותו איתם לישראל כאשר חזרו ארצה.

למעשה, השיטה הנפוצה מאז ועד היום היא שיטת ההזרקה-יניקה המשלבת שטיפה ושאיבת הריפודים בנוסף לקרצוף בעזרת חומרים ייעודיים. באותה שיטה ניתן לנקות גם מזרנים, וילונות ושטיחים.

כיום פועלים בישראל כמה מאות ספקים בתחום ניקוי הספות כאשר הם מתחלקים ל-4 קטגוריות:

  1. חברות ותיקות גדולות- מחזיקות צוותים מנוסים בעלי ידע מקצועי ולרוב מחזיקות מפעל לניקוי שטיחים משל עצמן. לחברות אלו מענה טלפוני ושירות לקוחות מסודר. לרוב יגיעו בצוותים של שני אנשים. המחיר אותו הן יגבו עבור ניקוי הספות יהיה ברף העליון של המחירים.

  2. חברות ותיקות קטנות- סדר גודל של 2-4 עובדים המובלים על ידי בעל החברה שעובד גם הוא בשטח ומנהל את העסק תוך כדי. עסקים אלו מאופיינים ביכולת מקצועית גבוהה, טיפול אישי על ידי בעלי החברה, מהירות וגמישות בביצוע. המחירים פה יהיו ברף הבינוני-גבוה.

  3. חברות חדשות גדולות- מאופיינות במספר אנשי מקצוע גדול, ציוד וחומרים פשוטים ופרסום אגרסיבי. השיטה בה פועלות חברות אלו הן ביצוע מקסימום עבודות במינימום זמן. מחזיקות פועלים מזדמנים שמתחלפים תדירות עקב עומס עבודה קשוח ביותר. בעל העסק בחברות אלו אינו מחובר לשטח אלא יותר למאחורי הקלעים ולניהול העסק מלמעלה. פה תוכלו למצוא מחירים זולים במיוחד אך לצפות לאיכות עבודה פחותה.

  4. חברות חדשות קטנות- מדובר למעשה באנשי מקצוע בודדים שנכנסו לתחום לאחרונה. לרוב הם עושים זאת כהשלמת הכנסה מכיוון שאין להם מספיק עבודה בתחום. מאופיינים בציוד ירוד וחומרים לא איכותיים. רמת מחירים: בינונית-נמוכה. בד"כ זמינים לעבוד בשעות אחה"צ וימי שישי.


ניקוי ספות

אז בואו וניגע במספר נקודות עליכם להתייחס בבחירת חברת ניקוי ספות:


  1. המלצות - כמו כל בעל מקצוע אותו נרצה להזמין- גם בהזמנת חברה לניקוי ספות חשוב להתבסס על המלצות. יש לשים לב לכמות ההמלצות ומהיכן מגיעות. לבעלי מקצוע חדשים ולא מנוסים יכולות להיות לא מעט המלצות אם יש להם מספיק משפחה וחברים פעילים ברשתות החברתיות. מומלץ להשקיע ולהכנס לעמוד הפייסבוק או לאתר האינטרנט אם יש ולהתרשם מהמלצות אמיתיות, לראות ממתי עלו פוסטים של העסק. לרוב, הניראות של החברה ברשת מהווה אינדיקטור די מדויק לרצינות החברה והמקצועיות שלה.

  2. התרשמות בשיחת הטלפון- אני יודע שהרבה הזמנות נסגרות כבר בווטסאפ מכיוון שלאנשים אין כל כך כח לשיחות אבל דווקא פה הייתי כן מתעקש על שיחת טלפון ולא הודעת ווטסאפ. ניתן להתרשם רבות משיחת טלפון: טונציה של מי שענה לך, המקצועיות שניכרת כבר בשלב המענה על השאלות שלך הגישה הכללית. בסופו של דבר- אנו בוחרים אנשים שיכנסו אלינו הביתה ולכן הכימיה הראשונית אינה דבר שמובן מאליו.

  3. המחיר - כמו בכל שירות אנו לא מעוניינים לשלם מחיר גבוה מידי אבל צריך לשים לב שלכל מחיר יש מחיר. למה הכוונה? אם נחפש בגוגל מן הסתם נמצא בין שלוש התוצאות הראשונות מחירים זולים במיוחד מכיוון שמדובר במפרסמים האגרסיביים ביותר שמשלמים הון תועפות על הפירסום ולא יכולים להרשות לעצמם לאבד אף עבודה. אבל, אני לא ממליץ אף פעם (בכל תחום, אגב) ללכת על המחיר הזול ביותר מכיוון שלמחיר יש משמעות. מי שנוקט במחירים הזולים ביותר אלו החברות החדשות הגדולות (ראה למעלה בפירוט בסעיף מספר 3) ששולחות את העובדים שלהן לכמות עבודות גדולה מידי יום במטרה לייצר מחזור מכירות שיצדיק את עלות העסקת העובד ועלויות הפירסום האסטרונומיות. כאשר מגיע אליכם הביתה נציג של אחת מהחברות האלו אז הוא נמצא בלחץ זמן מטורף כאשר לפניו כמות לקוחות גדולה אליהן עליו להגיע או שהוא מגיע באמצע או בסוף היום כאשר הוא כבר עייף מביצוע עבודות רבות לפני שהגיע אליכם הביתה. בשל עומס העבודה מוקצב לו זמן קצר בלבד לביצוע הניקוי אצלכם והוא לא יתעכב על כל כתם או על שאיבה יסודית והתוצאה תהיה כמו שאומרים: מה שיוצא אני מרוצה... אז אמנם שילמתם סכום נמוך עבור הניקוי ואולי הציפיות שלכם היו בהתאם אבל כאשר ממהרים הפוטנציאל לנזק גדל בהתאם. אז זהירות!

עניין נוסף לגבי המחירים: כאשר תשלמו מחיר סביר יש להניח שתקבלו בעל מקצוע המחזיק מגוון חומרים היודעים לתת מענה לבעיות הקיימות בתחום ניקוי הספות מעבר לניקוי הריענון התקופתי כגון: הסרת כתמים קשים (דם, מסטיק, סליים וכו') או ניטרול ריחות רעים כגון שתן, קיא ועוד. אם הבעיה שלכם בספה היא אחת מאלו תדאגו לוודא מראש שיש ביכולתו של המנקה להתמודד עם האתגר ולהתחייב להצלחה בו.

ההמלצה שלי היא לבדוק בגוגל מהם המחירים הזולים ביותר המוצעים שם ומהם היקרים ביותר ולהבין שכנראה כדאי לכם לשלם מחיר איפשהו באמצע. במחירי האמצע לרוב תקבלו אנשי מקצוע מיומנים שאינם ממהרים ועובדים בצורה יסודית ובטוחה.

4. ציוד וחומרים - למה שיהיה איכפת לנו הציוד והחומרים איתם מנקה הספות שלנו משתמש בעצם? הסיבה היא מאד פשוטה- ציוד לא מתקדם מספיק עלול לגרום לכך שהשאיבה לא תהיה עמוקה מספיק ואז חלק מהליכלוך הכלוא בעומק הריפוד ישאר שם ויצוף לאחר יומיים- שלושה או פשוט יגרום לריח רע לאחר שהריפוד יתייבש. בנוסף, בשימוש בציוד פשוט ולא מקצועי רמת הניקיון לא תהיה איכותית מספיק- הציוד יספיק כדי להסיר את רוב הליכלוך ולא את כולו. ובניקיון זה פשוט לא מספיק.

ומה לגבי החומרים? חומרים בעלי תו תקן אמריקאי או אירופאי מחמיר עולים המון כסף. מדובר בחומרים שהיעוד שלהם הוא ספציפי לניקוי ריפודים ואפילו לסוגי ריפוד שונים חומרים שונים. חומרים זה הסעיף הראשון בו מנקי הספות חוסכים ואתם לא באמת יודעים אם החומר בו השתמש מנקה הספות שלכם עלול לגרום לכם לגירויים בעור, לדהיית צבע מתמשכת מריפוד או אם מותר לנשום את אדי החומר במידה ולא נשטף מספיק טוב בעת הניקוי.


לסיכום, ראינו שגם חברה לניקוי ספות צריך לדעת לבחור.

הנה הצעה לכמה שאלות שעליכם לשאול את נציג/ת החברה איתם אתם מדברים:

- כמה שנות ותק יש למי שמגיע בפועל לנקות אצלכם?

- מה משך זמן הניקוי לספה פינתית ממוצעת או 3+2 מושבים? (לא פחות משעה ורבע- שעה וחצי)

- באיזה ציוד וחומרים משתמשים לניקוי (מומלץ שואב בעל שני מנועי שאיבה וחומרים כעלי תו תקן תוצרת ארה"ב או גרמניה).

- מה קורה אם יום אחרי הניקוי מבחינים בכתמים שלא ירדו או שלא מרוצים מהניקוי? (חברה רצינית יתחייבו לחזור אליכם תוך זמן סביר לתיקון הניקוי ללא חיוב נוסף)


שיהיה בהצלחה!


מרגישים שהמאמר עזר לכם? יש לכם תובנות נוספות שתרצו לשתף איתנו? נשמח שתכתבו לנו


נכתב על ידי שלום שאול- מנכ"ל ובעלים של חברת הניקיון קוויקלין


לפרטים והתייעצות ספציפית הכנסו לקישור: http://lp6.me/WWLSS





30 צפיות0 תגובות
bottom of page